niedziela, 6 września 2009

WIG20 (21.08.2009 r.)

W dniu 21.08.2009 r. wyrysowałem sobie taką prognozę dla indeksu WIG20 na najbliższą przyszłość. Jak widać kurs porusza się w szerokiej prostokątnej konsolidacji w wznoszącym się kanale. Obecnie znajdując się w rejonie górnego ograniczenia. Właśnie w dniu 21.08 kurs wybił się z pro wzrostowej formacji flagi sugerując dalsze wzrosty. Według mnie do około 2400 punktów.


Flagi i chorągiewki – krótkotrwałe (jeden do trzech tygodni) fazy konsolidacji w ramach trendów. Flagi i chorągiewki stanowią przerwy w głównym trendzie. Inaczej mówiąc, po ukształtowaniu się tych formacji następują zwykle ruchy cenowe zgodne z kierunkiem dotychczasowego trendu.”


Zgodnie z zacytowaną wyżej definicją pochodzącą z Analizy technicznej rynków terminowych Jacka D. Schwagera założenie powinno się spełnić. I rzeczywiście wybicie z chorągiewki nastąpiło w kierunku zgodnym z trendem, jednak niestety po 3 dniach zakończyło się na poziomie cen zamknięcia – 2317 pkt. I czy to już koniec wzrostów? Ja spodziewałem się dojścia do 2400, do spełnienia mojej prognozy zabrakło jakieś 80 punktów, czyli około 3,5%. A potem nastąpił spadek o 200 punktów. Czy więc cała analiza była do kitu i co w tej sytuacji będzie dalej? O tym wkrótce.

0 komentarze:

Prześlij komentarz