środa, 30 listopada 2011

Zakładam lokatę w BGŻ Optima – cz. II


Jak wynika z informacji Gazety Prawnej z dnia wczorajszego, po nieco ponad 10 dniach od rozpoczęcia działalności bank BGŻOptima posiada już 20 tys. klientów. Tak więc oferta banku cieszy się dużym powodzeniem, i nic dziwnego, bowiem oferowana jednodniowa lokata dzienna oprocentowana na 6,48 % bez podatku Belki rocznie daje tyle co 8% na standardowej, opodatkowanej lokacie a to całkiem sporo.

Ja też się skusiłem i skorzystałem z oferty banku stając się jednym z dwudziestu tysięcy klientów. Na lokacie dziennej ulokowałem kilka tysięcy złotych, otworzyłem nieodzowny przy zakładaniu lokaty rachunek oszczędnościowy i przelałem środki finansowe na zasilenie lokaty na założone konto. Pozostało mi czekać na przysłanie Digipassu (urządzenie umożliwiające logowanie się do Systemu) oraz Kod PIN, które dadzą dostęp do Konta BGŻOptima.



Lokatę i konto założyłem 16 listopada. Po kilku dniach 24 listopada otrzymałem z BGŻOptima pierwszą przesyłkę, był to Digipass, czyli urządzenie umożliwiające logowanie się do systemu bankowego. Dzień później otrzymałem kopertę zawierającą kod Pin umożliwiający uruchomienie Digipassu. Przesyłki były wysyłane z banku zwykłymi listami, nie tam żadnymi poleconymi, widać taki standard. Miałem już więc komplet pozwalający mi zalogować się do banku, co też zaraz zrobiłem, bo byłem ciekaw jak działa system.





Po kilku chwilach byłem już zalogowany. System BGŻOptima jest prosty i nieskomplikowany. Daje następujące możliwości:
  • ·         Podgląd operacji na rachunkach
  • ·         Wyciąg z rachunku
  • ·         Otwarcie nowego rachunku celowego
  • ·         Podgląd lokat aktywnych i zamkniętych
  • ·         Założenie nowej lokaty
  • ·         Portfel inwestycyjny – umożliwiający inwestycję w wybrane fundusze inwestycyjne (funduszy jest niewiele – 14)
  • ·         Dyspozycje przelewów pomiędzy rachunkami
  • ·         Raporty (podsumowanie odsetek uzyskanych na rachunkach i lokatach, raport inwestycyjny)
  • ·         Opcje osobiste (poczta, rachunek powiązany, dane osobowe, limity, powiadomienia)

Ja od razu skorzystałem z możliwości założenia nowej lokaty. Przy tej funkcji trzeba pamiętać, by najpierw zasilić rachunek główny odpowiednią kwotą gotówki, inaczej lokaty nie założymy. Przy zakładaniu nowej lokaty wskazujemy z którego rachunku (Rachunek Główny w BGŻ) będą pochodzić środki na zasilenie lokaty. Podajemy kwotę, wybieramy okres i oprocentowanie, wpisujemy ewentualną nazwę własną dla lokaty oraz decydujemy się na opcję automatycznego odnowienia lokaty (bardzo wskazana opcja przy lokatach jednodniowych) oraz kapitalizacji odsetek. Następnie autoryzujemy lokatę za pomocą DigiPassa.. Po autoryzacji dyspozycja otwarcia lokaty przyjmowana jest do realizacji. W tym momencie i tylko w tym możemy wydrukować potwierdzenie dyspozycji. W moim przypadku (dyspozycje były składane przed godz. 16.30) nowozałożone lokaty były zaraz widoczne w systemie.

W tej chwili w banku nie interesuje mnie nic więcej niż oferta lokaty jednodniowej i nie przewiduję jakiejś większej zażyłości z BGŻOptima, chyba że znów z czymś wyskoczą. Przyszłość pokaże jak długo potrwa ta nasza znajomość.

1 komentarz:

  1. Ja akurat nigdy żadnych lokal nie zakładałem bo nie miałem takiej potrzeby. Mnie bardziej interesuje fakt, że najpopularniejsze banki https://www.cashbill.pl/blog/platnosci-mobilne/10-najpopularniejszych-bankow-i-ich-aplikacje-mobilne/ mają w swojej ofercie aplikacje mobilne z których korzysta bardzo dużo klientów.

    OdpowiedzUsuń