niedziela, 20 listopada 2011

Zakładam lokatę w BGŻOptima – cz. I


Właśnie mam do zainwestowania kilka tysięcy złotych. Zastanawiałem się nad przetransferowaniem pieniędzy na konto maklerskie i zainwestowanie ich w akcje. Jednak ostatnio z akcjami jakoś mi nie po drodze, chyba jeszcze trochę będą musiały poczekać. Zresztą sytuacja na giełdzie też jakoś specjalnie nie zachęca do akcyjnych inwestycji.

Pozostał więc mi ulokowanie ich na jakieś lokacie i poczekanie na lepszą aurę inwestycyjną i oczywiście pomysły.

Z lokat preferuję te bezbelkowe, więc mój pierwszy typ padł na lokatę Lokata Nr 1 dla właścicieli firm w IdeaBank. Lokata była na 6,11 % netto, na 4 miesiące, co mi odpowiadało. Szybko więc ją założyłem, bo właśnie się kończył termin promocji, w której była oferowana – tradycyjnie minął już tydzień a ta lokata dalej jest oferowana na tych samych warunkach, aktualnie promocja trwa do 21 listopada.

Środków finansowych nie zdążyłem przelać na zasilenie lokaty, bo w oko wpadła mi inna oferta, a mianowicie lokata dzienna w BGŻOptima:




Lokata jest jednodniowa, oprocentowana aż 6,48 %, a ponieważ jest to depozyt bez podatku, zysk wyniesie tyle, ile 8 % na zwykłej lokacie. W tej chwili wydaje się być to najlepsza oferta na rynku.

Inne zalety tej lokaty to:
  • minimalna kwota lokaty - 1000 zł
  • gwarancja oprocentowania - oprocentowanie dla lokaty dziennej nie ulegnie zmianie do dnia 30 kwietnia 2012 roku
  • krótki okres lokaty terminowej - lokata otwierana jest na okres 1 dnia
  • odnawianie lokaty – po terminie zapadalności lokaty lokata może być automatycznie odnawiana na kolejny taki sam okres
  • możliwość posiadania 8 lokat


16 listopada, w dniu debiutu banku dla oszczędzających BGŻOptima, przystąpiłem do założenia lokaty. By założyć lokatę, nieodzowne jest posiadanie w banku konta oszczędnościowego. Założenie pierwszej lokaty powiązane jest z założeniem takiego konta. Konto oszczędnościowe w BGŻOptima jest bezpłatne, nie jest one jakieś specjalnie wyjątkowe, jest solidne, jego oprocentowanie wynosi 4,6 %. Szkoda tylko, że kapitalizacja odsetek jest  miesięczna a nie dzienna, to jego największa wada. Inne cechy tego konta:
  • zmienne oprocentowanie 4,60% w skali roku
  • minimalna kwota przelewu to tylko 1 zł
  •   całkowity brak opłat
  • możliwość otwarcia aż 8 lokat terminowych w ramach konta
  • bezpieczeństwo gwarantowane przez Bank BGŻ
  • oszczędności dostępne on-line 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  • brak konieczności określenia czasu utrzymywania pieniędzy na koncie
  • możliwość otwarcia aż trzech rachunków celowych na dowolnie wybrany cel
·         


By założyć lokatę i konto muszę przejść 4 kolejne kroki:



W czasie podawania swoich danych osobowych w 2 kroku ważne jest podanie właściwego numeru telefonu komórkowego, gdyż od razu trzeba wygenerować SMS z kodem, który zostanie przesłany na telefon. Wkrótce kod zostanie nam przesłany na telefon i wykorzystamy go do weryfikacji numeru telefonu poprzez wpisanie w odpowiednie pole formularza. Bez tego nie przejdziemy do następnego etapu zakładania konta w BGŻOptima.



Po wypełnieniu formularza z danymi osobowymi i weryfikacji numeru telefonu poprzez wpisanie otrzymanego kodu SMS możemy przejść do następnego kroku czyli wskazania rachunku powiązanego i założenia lokaty.


Aby dokonywać przelewów z i na Rachunki w BGŻOptima należy powiązać nowe Konto BGŻOptima z naszym istniejącym rachunkiem w innym banku. Ten rachunek musi funkcjonować pod tymi samymi danymi (imię, nazwisko, adres), co zakładane konto BGŻOptima.

Na tym formularzu podajemy także ilość i kwoty zakładanych lokat. Możemy również wybrać opcję automatycznego odnawiania lokat, co jest wskazane przy jednodniowej lokacie dziennej. Przecież nie będziemy sami codziennie wchodzić do banku i zakładać nowej lokaty po jej zakończeniu.

W ostatnim, czwartym kroku sprawdzamy i potwierdzamy swoje dane.


Teraz zostaje nam zatwierdzenie wniosku i podpisanie kodem SMS umowy ramowej oraz przelanie środków finansowych na wskazany w umowie rachunek bankowy – to tak zwany przelew inicjujący. Na jego podstawie bank zweryfikuje nasze dane. Przelew inicjujący musi by w kwocie co najmniej 1 zł i musi zostać dokonany z konta, które wskazaliśmy jako konto powiązane w kroku 3.  Przy lokacie najlepiej przelać od razu sumę zakładanych lokat i niech już leci oprocentowanie.


Po podpisaniu kodem SMS umowy ramowej otrzymałem maila powitalnego z podziękowaniem za założenie konta i przypomnieniem o dokonaniu przelewu inicjującego. Za pomocą linka z tego maila mogę również przejrzeć, bądź wydrukować właśnie co podpisaną umowę ramową. W mailu jest też informacja, że po dokonaniu pełnej aktywacji zostanie mi wysłany pocztą osobisty Digipass (urządzenie umożliwiające bezpieczne logowanie się do Systemu) oraz Kod PIN, które dadzą pełen dostęp do Konta BGŻOptima.

Środki na lokatę przelałem na nowozałożone konto w BGŻOptima w czwartek 17 listopada. W piątek 18 listopada dostałem informację, że przelew doszedł i jest księgowany, co potrwa do 2 dni roboczych. W sobotę 19 listopada otrzymałem informację o zaksięgowaniu przelewu, i że niedługo na mój adres zostanie wysłany Digipass i Kod PIN, które otrzymam w dwóch osobnych przesyłkach.

Czekam więc na przesyłki – ciąg dalszy nastąpi.

3 komentarze:

  1. Dzisiaj (24.11) otrzymałem z BGŻOptima urządzenie Digipass. Czekam jeszcze na kod PIN by móc się logować na swoje konto w banku. PIN ma dotrzeć w przeciągu kilku dni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakładanie lokat może i nadal jest opłacalne, lecz należy obracać dość dużą gotówką. Mi całkowicie wystarczy swobodny dostęp do systemu płatności online https://www.cashbill.pl ponieważ dla mnie liczy się bezpieczeństwo transakcji gdy przelewam pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nigdy nie miałem okazji zakładać żadnych lokat i raczej nie wiem czy będę to robić. Ja po prostu bardzo chętnie korzystam z różnego rodzaju płatności internetowych. Fajnie, że płatności online https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online są szybkie oraz bezpieczne.

    OdpowiedzUsuń