poniedziałek, 16 stycznia 2012

Pierwszy kontrakt FW20 w 2012 otwarty




Pierwszy kontrakt FW20 w 2012 otwarty


Dzisiaj na moim rachunku w Domu Maklerskim wylądowała pewna kwota pieniędzy z przeznaczeniem na spekulacje na ryku terminowym. Już od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem pospekulowania na kontraktach jednak nie bardzo miałem pomysł na strategię.



Obecnie jestem w trakcie budowy takiej spekulacyjnej strategii. Jednym z jej elementów jest autorski system mechaniczny. Mam nadzieję, że okaże się solidny. Nie jest to jakaś rewelacyjna maszynka do zarabiania ogromnych pieniędzy, ale nie tego też oczekuję. Raczej liczę na skromny ale regularny dochód. Sam system opiszę trochę później.



Na razie podam tylko wyniki 5 ostatnich zakończonych transakcji (w nawiasach czas utrzymywania pozycji). Pierwsza miała początek w dniu 9.11.2011 r., ostatnia zakończyła się 10.01.2012 r.:

  1. 1967 zł (10 dni)
  2. -420 zł (4 dni)
  3. -450 zł (14 dni)
  4. -170 zł (2 dni)
  5. -400 zł (1 dzień)
Jak widać trwa czarna seria (raczej czerwona). Nie wygląda to może zbyt zachęcająco, ale takie są uroki mechanicznych sytemów. Zdarzają się i takie serie. Mam nadzieję, że zła passaq systemu się skończy.



Dzisiaj system dał sygnał wejścia w długą pozycję na FW20 po cenie close, czyli 2209 pkt i taką też pozycję otwarłem w realu. Mi trochę ta pozycja nie odpowiada bo według mojej intuicji jest bessa i raczej byłbym skłonny do otwierania krótkich, ale nie po to stosuję system mechaniczny, żeby kierować się swoją intuicją.



Obecnie warunkiem zamknięcia pozycji jest close poniżej 2155 pkt. Jednak z symulacji wychodzi mi, że w razie spadków już jutro system może zamknąć pozycję nawet nie osiągając tej wartości.




2 komentarze:

  1. Być może mamy jakieś wzrosty. Coraz więcej sygnałów pozytywnych w AT.

    OdpowiedzUsuń