środa, 4 stycznia 2012

Jaka lokata w styczniu?




Niedługo, dokładnie to za tydzień, kończy mi się klika lokat. Te kończące się lokaty to założone na początku października 2011 r. w Idea Banku Lokaty 101 dni z dzienną kapitalizacją odsetek, oprocentowane na 6,1 %, okres trwania lokaty 101 dni. Porównując do dzisiejszych ofert lokat proponowanych przez banki oprocentowanie przez te przeszło trzy miesiące zmieniło się niewiele.

Ja postanowiłem środki z kończących się lokat przerolować na nowe lokaty. Po wycofaniu z oferty atrakcyjnej lokaty dziennej oprocentowanej na 6,48% netto przez bank BGŻOptima pozostało mi wrócić do ofert banków z grupy Leszka Czarneckiego (Idea Bank, Open Finance, Getin Bank). To głównie z tego powodu, że posiadam już w tych bankach konta dostępowe i bezproblemowo mogę zakładać nowe lokaty. Natomiast konkurencyjne oferty nie są na tyle wyróżniające się by się angażować w zakładanie kont w nowych bankach. Ostatnio skusiłem się na lokaty w BGŻOptima jednak jedyna atrakcyjna oferta tego banku skończyła się tak szybko, że myślę sobie, że po przetrawieniu tej przynęty więcej mi ten bank nie będzie potrzebny. Niektórzy sugerują, że banki pod wpływem nacisków politycznych wycofują się już teraz z lokat jednodniowych i tak właśnie postąpił BG Ż. Jak jednak widać po instytucjach Czarneckiego nie wszyscy są tacy strachliwi.

Wracając do zakładanych lokat w oko wpadły mi Lokata Sylwestrowa oferowana przez Open Finance i Getin Bank oraz Lokata Noworoczna oferowana przez Idea bank. Obie lokaty mają podobny schemat działania, są to depozyty z dzienną kapitalizacją odsetek naliczanych w ten sposób by zyski były już naliczone przed zmianą likwidującą lokaty antypodatkowe. Różnią się jedynie okresem na jaki je zakładamy i oprocentowaniem. Lokatę Noworoczną można założyć na 4 miesiące z oprocentowaniem netto 6,41%, natomiast Lokata Sylwestrowa ma oprocentowanie ciut mniejsze 6,30% ale można ją założyć na okres 5 miesięcy. Obie oferty są dostępne tylko do 5 stycznia trzeba się więc śpieszyć.





Ja po krótkiej analizie zdecydowałem się na Lokatę Sylwestrową w Getin Banku. Mimo, że ma trochę nizsze oprocentowanie niż ta oferowana przez Idea Bank to róznica jest tak niewielka, że praktycznie marginalna, a mi pasuje dłuższy 5 miesięczny okres depozytu. Przy założeniu, że zdeponowana na lokacie suma wyniesie 10 000 zł odsetki z lokaty czteromiesięcznej 6,41% będą wyższe tylko o około 1 złoty miesięcznie. Natomiast licząc całościowe okresy depozytów Lokata Noworoczna przyniesie zysk w wysokości 214 zł a Lokata Sylwestrowa 262 zł. Biorąc pod uwagę to, że zbliża się już koniec zakładania lokat antypodatkowych korzystniejszą ofertą będzie Lokata Sylwestrowa.

Lokatę Sylwestrową można zakładać bez ograniczeń ilościowych dlatego też by zainwestować środki w kwocie powyżej 3500 zł będę musiał podzielić je na kilka lokat. Jeśli wnioski złożę jutro w ostatnim dniu oferty środki na lokaty będę mógł przelać do 19 stycznia (okres ważności wniosku o założenie lokaty wynosi 14 dni i w tym terminie trzeba opłacić lokatę) zdążę więc przelać na nie pieniądze z lokat kończących się w dniu 12 stycznia.

1 komentarz:

  1. Nigdy mnie nie interesowały takiego rodzaju inwestycje. Zdecydowanie bardziej wolę kupić po dobrym kursie walutę obcą w kantorze online https://cinkciarz.pl/wymiana-walut i wtedy na korzystnym kursie po prostu zarobić.

    OdpowiedzUsuń