niedziela, 15 stycznia 2012

Jednak Tax Free

Na początku stycznia zastanawiałem się jaką lokatę wybrać dla kończących mi się depozytów. Mój wybór padł na oferowaną przez Getin Bank i Open Finance bezbelkową Lokatę Sylwestrową na 6,30%, na 5 miesięcy. Oferta lokaty była aktualna do 5 stycznia.

Z powodu kilkudniowego pobytu w szpitalu nie miałem możliwości korzystania z komputera i tym samym nie skorzystałem z oferty, jej termin mi przepadł. Będąc w szpitalu zadzwoniła do mnie pani z Idea Bank z informacją o terminie zakończenia moich lokat. Jednocześnie gorąco zachęcała mnie do skorzystania z oferty lokaty Tax Free. Ta również antypodatkowa lokata oferowana jest na różne okresy od 5 do 18 miesięcy. Oprocentowanie różni się w zależności od okresu na jaki założymy lokatę i wynosi od 6,1 do 6,39%. Przy rocznym okresie depozytu oprocentowanie wynosi 6,28%, co odpowiada 8% na lokacie rocznej z podatkiem Belki.



Pani z infolinii Idea Banku przedstawiła się jako mój doradca bankowy i bardzo wychwalała zalety założenia lokaty Tax Free właśnie na okres 12 miesięcy twierdząc, że to obecny hit w ich ofercie, i że lokata cieszy się niesamowitym wzięciem, gdyż ludzie chcą ochronić swoje zyski przed nadchodzącym podatkiem. Odpowiedziałem jej, że się jeszcze zastanowię nad tym i poprosiłem o telefon w późniejszym czasie. Oczywiście, pani nadmieniła, że muszę się śpieszyć bo to ostatnia szansa na lokatę zanim zostanie wycofana.

Lokata Tax Free wyróżnia się tym, że od naliczonych w całym okresie jej trwania odsetek nie zapłacimy podatku, mimo iż od 31 marca wejdą w życie zmiany przepisów dotyczących zaokrąglania do pełnych złotych kwoty opodatkowania oraz należnego podatku likwidujących możliwość zakładania lokat antypodatkowych, z których 19% podatek zamiast zasilać budżet państwa zostawał w naszych kieszeniach. Bank gwarantuje, że odsetki z lokaty zostaną tak naliczone, że wszystkie zostaną wypłacone do 27 marca, przed wejściem ww. zmian przepisów, i w ten sposób unikniemy podatku. Po 27 marca oprocentowanie lokaty będzie wynosić 0,1%. Dla przykładu, jeżeli na 12 miesięczną lokatę Tax Free pieniądze wpłacimy w dniu 20 stycznia jej oprocentowanie do 27 marca będzie wynosić 33,71%, a od 28 marca 0,1%. Wadą lokaty jest to, że by dzienne odsetki z tak wysokiego oprocentowania nie przekroczyły kwoty 2,50 zł, od której należny podatek wynosi 0,00 zł, kwota maksymalna takiej lokaty jest bardzo niska. Dla lokaty 12 miesięcznej 2000 zł, 15 miesięcznej 1500 zł, 18 miesięcznej 1300 zł. By ulokować większe środki trzeba sporo tych lokat założyć i się naklikać w internetowym systemie, a czasu pozostało mało. Na szczęście pani doradca zaoferowała, że moje środki przeksięgują ręcznie, gdybym się zgodził.

Po krótkim przemyśleniu podjąłem decyzje, że skorzystam z oferty Tax Free na 12 miesięcy. Wcześniej myślałem o krótszym okresie zdeponowania środków, ale wydaje mi się, że obecnie lokata 12 miesięczna będzie optymalnym wyjściem. Przez 12 miesięcy mam gwarancję ominięcia podatku od wypracowanych odsetek a oprocentowanie lokat tradycyjnych raczej w tym okresie nie wzrośnie na tyle, bym miał w późniejszym okresie żałować mojego wyboru.

Tym którzy również zastanawiają się nad założeniem tej lokaty przypominam, ze Idea bank oferuje ją tylko do 16 stycznia. Jeśli się jednak spóźnimy, to w Open Finance i Getin Bank mają identyczną ofertę lokaty Magiczna Dwunastka na okres 12 miesięcy ważną do 17 stycznia.





0 komentarze:

Prześlij komentarz